ALUPINE ALUMINIUM

Garantie & Klachten

Wettelijke Garantie

Op alle producten die u bij Alupine koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat het aangekochte product moet voldoen aan de verwachtingen die een consument er in alle redelijkheid van mag hebben.

Naast de wettelijke garantie kan er op sommige producten ook fabrieksgarantie van toepassing zijn. Deze aanvullende garantie wordt hieronder toegelicht. De fabrieksgarantie doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie.


Fabrieksgarantie

Op de producten die Alupine verkoopt, bieden wij 5 jaar garantie op fabricagefouten. Hieronder worden de uitzonderingen op deze garantie toegelicht en leest u aan welke voorwaarden u moet voldoen om aanspraak te maken op deze garantie.

Let op: Schade veroorzaakt door storm of andere externe factoren die niet gerelateerd zijn aan fabricagefouten, valt niet onder deze garantie. In dat geval adviseren wij u om contact op te nemen met uw verzekeraar.


Afwijkende Garantievoorwaarden

Voor sommige producten gelden afwijkende garantievoorwaarden. De onderstaande garantie geldt uitsluitend voor fabricagefouten.

Controle vóór montage

Monteren/verwerken is accepteren

  • Wij adviseren u om vóór de montage of verwerking de producten zorgvuldig te controleren op eventuele defecten.
  • Mocht u een defect constateren, maak dan direct foto’s en stuur deze per e-mail naar Alupine. Wij zorgen voor een passende oplossing.
  • Belangrijk: Indien u het product reeds heeft gemonteerd of verwerkt, kunt u geen aanspraak meer maken op garantie en kunnen wij het product niet meer omruilen.

Melden van beschadigde glasplaten binnen 24 uur

  • Indien u een beschadiging aan een glasplaat constateert nadat de bezorger is vertrokken, neem dan binnen 24 uur contact met ons op per e-mail.
  • Voeg foto’s van de schade toe aan uw e-mail.
  • Monteer het beschadigde product niet. Wij kunnen geen garantie bieden op reeds gemonteerde producten.

Servicepunten

  • Indien blijkt dat uw bestelling niet compleet of correct is geleverd, wordt er een servicepunt aangemaakt.
  • Dit betekent dat wij ons inspannen om het ontbrekende product binnen 14 dagen alsnog te leveren.
  • Let op: Aan een servicepunt kunnen geen rechten worden ontleend. Dit geeft ook geen recht op schadevergoeding.

Klachtenprocedure

Wij streven naar een uitstekende service, maar mocht er onverhoopt iets niet naar wens verlopen, dan kunt u als volgt een klacht indienen. Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over onze producten en of dienstverlening. Wij willen u graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. U kunt mailen naar info@alupine.nl 

Onze medewerkers van de afdeling klachten zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging.
Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten. Zij zullen dan bemiddelen https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/klacht/

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op (http://ec.europa.eu/odr .) Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.